KEPUASAN NASABAH ATAS LAYANAN E-CHANNEL (Studi Kasus di Bank Syariah Indonesia Provinsi Aceh)

Authors

  • Annisa Ulkamila Alumni FE Universitas Almuslim Bireuen
  • Saleh M Dosen Fakultas Ekonomi Universitas Almuslim Bireuen
  • Rizkina Azka Dosen FE Universitas Almuslim Bireuen – Aceh

DOI:

https://doi.org/10.51179/eko.v16i1.2595

Abstract

This research aims to determine and analyze the influence of BSI e-channel service quality on customer satisfaction in Aceh Province. This research is quantitative in nature with data collection using a questionnaire in the form of Google form. Determining 100 customer samples using purposive sampling. Service dimensions, using factors of reliability, physical evidence, responsiveness, assurance and empathy. Meanwhile, the dimensions of satisfaction variables used are: product and service quality, service quality, emotional, price and cost. And data analysis uses simple linear regression analysis. The research results show that e-channel service quality has a positive and significant effect on BSI customer satisfaction in Aceh Province

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amora, I. F. (2021). Analysis of Electronic Channel Service Quality on Customer Satisfaction of Bank Syariah Indonesia (BSI) During the Covid-19 Pandemic. AL-ARBAH: Journal of Islamic Finance and Banking, 3(2), 159-174.

Arial Mulyaprada, A. D. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Pelanggan di PT. Tempo Cabang Tegal. Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah, (3) 26 -38.

Darmawan, Z. C. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah Perbankan Syariah. Al-Tijary, 107-115.

Hendrik, Toda (2021). Kualitas Pelayanan Publik Dalam Pembuatan Akta Kelahiran, Akta Perkawinan, dan Akta Kematian di Dinas Kependudukan dan Pencatatan Sipil Kota Kupang. Ilmu Administrasi Negara: Universitas Nusa Cendana

Ibrahim, M. T. (2019). Pengaruh kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 4(1) 175-182.

Izma Fazlun Jannah, I. D. (2018). Pengaruh Kualitas Digital Banking Terhadap Kepuasan Nasabah Pada Bni Syariah Cabang Banda Aceh. Global Journal of Islamic Banking and Finance, (1) 1-17.

Juliyani, R. Y. (2022). Hubungan Antara Electonic (E-Channel) Dengan Kepuasan Nasabah Pada PT. Bank Rakyat Indonesia KC Karawang. YUME: Journal of Management, 5(1) 470-479.

Kurniasari, R. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Peningkatan Kepuasan Pelanggan Pada Hotel Bogor. Jurnlal Sekretari Dan Manajemen, 129-134.

Nurhidayati, M. C. (2021). Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan dan Loyalitas Pengguna E-Channel pada Nasabah BSI KCP Ponorogo. Etihad: Journal of Islamic Banking and Finance, 1(2), 146-157.

Pramesti, W. (2018). Analisis pemeringkatan sukuk: Perspektif keuangan. BISNIS: Jurnal Bisnis Dan Manajemen Islam, 5(1), 93-110.

Prasetiyo, A. H., Rustamaji, D., Sumarni, S., & Nadhifah, N. I. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Presepsi Harga Dan Kemampuan Berkomunikasi Terhadap Kepuasan Konsumen pada PT. JNE Babat Lamongan. Jesya. Jurnal Ekonomi dan Ekonomi Syariah), 5(1), 463-472

Rahayu, F. T. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pasien di Instalasi Rawat Jalan Puskesmas Sukomoro Kabupaten Nganjuk.Jurnal Ilmu Manajemen, 5(4), 1-4.

Sugiyono, S., & Lestari, P. (2021). Metode penelitian komunikasi (Kuantitatif, kualitatif, dan cara mudah menulis artikel pada jurnal internasional.

Yaqin, Ainul (2014). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Nasabah Bank Pengguna e-banking di Surabaya. Surabaya: STIE Perbanas Surabaya.Vol 4

Zahrowati, S. F., dan Suparwati. (2018). Kualitas pelayanan, harga dan pengaruhnya terhadap kepuasan pelanggan pada klinik wajah de lovely di surabaya. Jurnal Bisnis Indonesia, 9(2), 131-139. Akreditasi No: 8/E/KPT/2019

Downloads

Published

2024-03-15

How to Cite

Ulkamila, A., M, S., & Azka, R. (2024). KEPUASAN NASABAH ATAS LAYANAN E-CHANNEL (Studi Kasus di Bank Syariah Indonesia Provinsi Aceh). Ekonomika : Jurnal Ekonomi Dan Pembangunan, 16(1), 1–6. https://doi.org/10.51179/eko.v16i1.2595